Van de Voorzitter

Hallo bezoeker mijn naam is Georges Melkebeke en ik ben voorzitter van de Watersportvereniging Griete.

Welkom op onze website waar je kennis kunt maken met onze kleine maar leuke vereniging.

Onze vereniging telt ongeveer honderd leden waarvan dertig bootbezitters. De haven is eigendom van de vereniging en het onderhoud aan de steigers en clubhuis gebeurt door onze leden. Er liggen vooral motorboten, maar ook enkele zeilboten. Onze haven is een tijhaven en bij laagwater komt men droog te liggen. Verder zijn er op de steigers voldoende wateraftappunten en iedere box beschikt over een electriciteitsaansluiting. In het voorjaar zijn er onderhoudswerken de leden bootbezitters komen elk twee zaterdagen werken. Door het onderhoud zelf te doen kunnen we het liggeld laag houden iets wat in deze dure tijden mooi meegenomen is.

In de winter word er ook veel gevist en we richten zelf een aantal viswedstrijden in. Na het vissen word in ons clubhuis bij een warme kop koffie meestal nog wat nagekaart en er worden soms sterke verhalen verteld. We liggen aan de Westerschelde dus dient men wel rekening te houden met stroom en wind, er zijn altijd dagen dat men niet kan varen door te hoge golfslag. Ook de grote zeeschepen kunnen voor flinke golfslag zorgen.

In de zomer is het er heerlijk vertoeven, vooral als het in het binnenland warm is hebben we hier meestal nog wat wind die voor verkoeling zorgt. Op de kade kan men mooi zitten en de barbecue wordt dikwijls bovengehaald. Niets is mooier dan ’s avonds op de kade met een fris biertje of wijntje naar de ondergaande zon te kijken met het geruis van de golven op de achtergrond.

Ons clubhuis is enkel open voor eigen leden en leden van watersportverenigingen. Er is een douche en een wastafel zodat leden die blijven overnachten of passanten zich ook kunnen douchen. In de zomer zijn er voor passanten altijd wel enkele vrije plaatsen van leden die op vakantie zijn en in de winter is er meestal voor kleinere boten die willen vissen ook wel plaats.

Dit is een klein overzicht van hoe onze vereniging reilt en zeilt.

Met vriendelijke groet.
De voorzitter